معروفترین و خوشمزه ترین غذاهای محلی ترکیه کدامند ؟

جاذبه های گردشگری 21 خرداد ، 1397 5 دقیقه

هر کشوری غذاهای خاص خود را دارد؛ در اینجا لیستی از مهمترین و خوشمزه ترین خوراکی های سنتی ترکی را به شما معرفی می کنیم تا شما هم از خوردن آنها لذت ببرید وبه دیگران نیز توصیه کنید.


صبحانه ترکی 


صبحانه های سنتی ترکی معمولا شامل پنیر (معمولا پنیر فتا)، گوجه فرنگی، زیتون سیاه، عسل یا مربا، نان، سوسیس، سالاد، بیکن و تخم مرغ پخته شده و همچنین چای سیاه در استکان های باریک کوچک است.


صبحانه کامل و خوشمزه ترکیه

غذاهای مورد علاقه


1-کباب ترکی


این کباب ها با ذغال بلوط یا روی چوب پخته می شوند. در مواد اولیه ی این کباب بیشتراز گوشت گاو و یا گوشت گوسفند استفاده می شود.کباب یکی از مشهورترین غذاهای ترکی است. کبابی که در تصویر زیر مشاهده می کنید آدانا کباب نامیده می شود.

کباب ترکی خوشمزه آدانا

2-دونرکباب


دونر کباب نوعی کباب ترکی است که ازگوشت و ادویه جات درست می شود. نوع این گوشت، معمولا گوشت گوساله یا گوشت گاو است . همچنین ترکیبی از این گوشت با گوشت بره یا مرغ هم عالی ست.

دونر کباب ترکی

3-صدف Midye Dolma 


این صدف ها طعم و مزه ای بسیار خاص دارند و به دلیل هم جواری ترکیه با دریای مدیترانه به راحتی در دسترس هستند، این صدف های سیاه از لذیذترین صدف های دنیااند که گوشت داخل آن را انسان ها، ستاره ی دریایی، پرندگان وحیوانات دیگر می خورند.این غذا با روغن زیتون درست میشود.

صدف ترکی Midye Dolma


4-پیتزا ترکی   Lahmacun 


Lahmacun  یک نوع پیتزا است که در اجاق های سنگی پخته شده است. این پیتزا شامل خمیر، گوشت گاو، جعفری، پیاز، فلفل سیاه سیر و فلفل قرمز بر روی خمیر است.


پیتزا ترکی    Lahmacun

5- یپراک سارما Yaprak Sarma


یپراک سارما از گندم یا برنج به همراه سایر مواد تشکیل دهنده (با توجه به منطقه ای که قرار دارند) ، در برگ های انگور قرار می گیرند.

یپراک سارما Yaprak Sarma

6-دلمه   Dolma


 دلمه جایگاه مهمی در غذاهای ترکیه دارد.برای تهیه ی این غذای لذیذ از بادمجان، فلفل دلمه و بسیاری از سبزیجات دیگراستفاده می شود و برای پر کردن داخل آن گندم یا برنج به همراه مواد دیگری که با توجه به هرمنطقه فرق می کند، استفاده می شود.

دلمه   Dolma

7-برنج و مرغ ترکیه


برنج ترکی معمولا با مرغ و سس و ادویه استفاده می شود. این برنج که عطر و طعم خوبی دارد ؛ به همراه جوجه یا مرغ، ادویه جات و یا ترشی جات سرو می شود . 


7-برنج و مرغ ترکیه

8-کارنیاریک Karnıyarık


کارنیاریک یکی از غذاهای اصلی ترکی است. مواد تشکیل دهنده اصلی شامل بادمجان ، گوشت گاوِ چرخ شده است.این غذا برای دوستداران بادمجان بی نظیر است . 

8-کارنیاریک Karnıyarık

سوپ ها


1- سوپ عدس  Mercimek 


این یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی است که با عدس قرمز درست می شود. شما به راحتی می توانید در هر منطقه ای از کشور این غذای لذیذ را پیدا کنید.


سوپ عدس  Mercimek

2- سوپ ماست


ماست مهمترین عنصر سوپ است. شما به آسانی می توانید این غذای خوشمزه و راحت را در هر منطقه ای از کشور پیدا کنید.


سوپ ماست ترکی

3- سوپ طارحانا  Tarhana Soup


سوپ Tarhana را می توان در هر وعده غذا، از جمله صبحانه خورد. این سوپ در وعده ی صبحانه بسیار مفید است چراکه می تواند برای مدت طولانی در بدن ذخیره شود، زیرا به شکل پودر است.

 سوپ طارحانا  Tarhana Soup ترکی

دسرها


1- باقلوا Baklava


باقلوا یکی از دسرهای معروف ترکیه است. گردو، پسته، بادام یا فندق در میان شیرینی های کوچک قرار می گیرد و با شربت قند شیرین می شود . 

 باقلوا Baklava ترکی

2- کادایف Kadayıf  


کادایف یک دسر خوشمزه و از شیرینی های سنتی پرطرفدار کشور ترکیه مخصوصا در ماه مبارک رمضان است که فوق العاده انرژی بخش بوده و از مخلوط آرد و آب، به شکل سیم های خمیری نازک آماده می شود . 

کادایف شیرینی ترکی Kadayıf

3- کینوف  Künefe


کینوف از کادائیف و پنیر ساخته شده است و معمولا به صورت داغ سرو می شود.

کینوف  Künefe ترکی


4- لوکا دسر  Lokma   


به منظور تهیه ی این دسر، خمیر را در روغن سرخ می کنند وبا شربت از قبل آماده شده آن را شیرین کرده و سپس همانطور داغ سرو می کنند . مینی لوکا دسری ساده ، شکیل و بهترین گزینه برای سفره های افطاراست . 

 
لوکا دسر  Lokma  ترکی

5- پودینگ برنج Rice Pudding 


پودینگ برنج شایع ترین و شناخته شده ترین دسر در آشپزخانه های ترکیه است. مواد تشکیل دهنده اصلی عبارتند از برنج، شیر و شکر.

 پودینگ برنج  ترکی Rice Pudding



نوشیدنی

ساده ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی های ترکی :


1- آب دوغ Buttermilk


با اضافه کردن آب به ماست درست می شود. این نوشیدنی یکی از شایع ترین و محبوبترین نوشیدنی های ترکیه در فصل تابستان است.

آب دوغ  ترکی Buttermilk

2- آب شلغم Turnip Juice 

 
آب شلغم و یا لبو یک نوشیدنی ترکی ست که معمولا با کباب مصرف می شود. این نوع نوشیدنی در آدانا، مرسین وعثمانیه رایج است و قبل از سرو، به آن طعم دهنده اضافه می کنند و این کاملا اختیاری است.


آب شلغم Turnip Juice

3- بوزا Boza  


بوزا یک نوشیدنی زمستانی است که آن را از ارزن، سمولینا، آب و شکر تولید می کند و یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های شناخته شده در ترکیه است. فصل بوزا بین 15 سپتامبر تا 15 مه است.

bozaبوزا نوشیدنی ترکی